{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Stuxnet {{forumTopicSubject}}

Man kaldte det stuxnet hos Symantec som laver virus programmer men nu har stoppet deres virus program fordi de ikke gider at være bagefter.

Nogle kan måske huske at nogle centrifuger i Iran kørte af sporet fordi Stuxnet koden havde både en kørsel langsom og en på over lydens hastighed som gjorde at de gik i stykker.

Man har også spekuleret over hvem der kunne lave en så avanceret kode som helt overgår alt som nogensinde er lavet. Koden startede efter 13 dage når urangasser var fyldt op i de mange tanke så begynde den at ødelægge deres centrifugering. En så avanceret kode kan kun komme fra regeringer og nu har man så bevis på at det var USA i samarbejde med Israel og England. Israel stod for den tekniske del og USA stod for den mere informative del.

grunden til navnet stuxnet er noget virus firmaer har fundet på ved at tage dele i programmet og sammensætte ordet - stux - og net. Men i virkeligheden blev det kaldt Natanz efter det iranske atomanlæg af samme navn.

Man har altid påstået at man ikke kan inficere et lukket netværk som Natanz og de har så også følt sig sikker men du behøver jo bare at være indenfor og stikke usb'en ind så har man balladen. Virussen var helt målrettet Iran da deres system blev styret af PLC som er en programmerbar styre enhed - i koden kunne man se hvor målrettet den var lige til de enheder de blev brugt til deres berigelse af uran.

For mig at se var det en prøve - test på digital krig hvor man på afstand kan lægge et helt samfund ned. Alt styres mere eller mindre af PLC, som el net, sygehuse, kraftværker. Det er også besynderligt og afslørende at der var en udløbsdato lige før Obama blev præsident og lidt mærkeligt at han ikke ville kommenterer da det kom frem at USA stod bag, det var jo ikke noget der var sket i hans periode som igen understreger at USA stod bag.

Jeg har set en del af koden til Stuxnet og jeg er overrasket over at det stort set er fejlfri - hvad er lige de odds.? Det er stort set umulig at lave fejlfri kode men her er tale om genier en omhu og luse ud i fejl - det er noget jeg aldrig har set før. Nok den mest avanceret kode til dato.

Href# stuxnet flere kilder på Youtube som jeg sad her sent og så.......

https://www.youtube.com/results?search_query=stuxnet


Kommentarer på:  Stuxnet
Kommentér på:
Stuxnet

Annonce