{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

House MD
House MD
Tilmeldt:
17. sep 2014
Emner: 6 Svar: 251

Logikken bag at købe en Iphone {{forumTopicSubject}}

Vil gerne have nogen rationelle argumenter for hvorfor folk køber Iphone.

Dette skal ikke være hate eller på andet vis, en tråd der skal nedgøre Iphone brugere, men bare nysgerrig hvorfor folk køber det.

Først nogen argumenter mod Iphone.

Lad os starte med at sammenligne Samsung Galaxy S5 og Iphone 6.

Iphone 6 16 gb 5600 - Samsung Galaxy S5 16 gb 3700.

I Iphone kan du ikke sætte et MicroSD i, så du kan ikke få mere plads, mens på Android kan du bare sætte et MicroSD i og få samme plads som Iphone med 128 gb for en 605 kr. ekstra.

Ved at kigge på kameraet, ser man at Iphone har 8MP, mens Samsung har 16 MP og 0,3 autofokus.

Iphone har 1,4 GHz, mens at Samsung Galaxy S5 har 2,5 GHz.

Iphone 6 har 1gb ram, mens at Samsung Galaxy S5 har 2.

Nu vil mange nok kører på designet.

De fleste putter i cover over deres telefon og så betyder designet jo ikke så meget. Du kan også få Androids der er lavet af Aluminium til halv pris, næsten dobbelt så hurtige.

Iphone er et lukket system.

For dem der kender appen, "Tasker", så de 24 kr. den koster, er den alene en Android værd.

Ja, nu har jeg sammenlignet meget med Samsung Galaxy S5, men sammenlign med stortset alle Android telefoner for en 2500+ og du vil se bedre kvalitet.

Så nu, kom med jeres argumenter FOR Iphone. Hvad er fordelen, hvorfor give 2000-3000 ekstra (4000-5000 for den helt nye med 64/128gb) ekstra, når du kan få noget bedre, til halv pris.

Til at slutte af med.

http://9gag.com/gag/areO2O6?ref=android


ja, det er 9gag, men specs passer. Tjek selv efter.


TL;DR

Hvorfor Iphone over Android, når du kan få en bedre mobil til halv pris.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Logikken bag at købe en Iphone
  • #1   17. sep 2014 personlig oplevelse Android vs IOS... MEGET mere stabilt..... mere bruger venligt, bedre overblik... bevares Android er da kommet efter det....

    Hvad angår din kamera sammeligning, kan du ikke bruge tal til en skid, du skal se det IRL.... Jeg tager betydeligt bedre kvalitet billeder med min Iphone 5S kontra med min Galaxy S5.... jeg er hverken for eller imod nogen af produkterne, har bare betydeligt bedre kvalitets oplevelser med en iphone kontra en Andoid tlf.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #2   17. sep 2014 Enig i at IOS er langt mere brugervenligt end Android. Men Android er jo mest lige så brugervenligt som 8/10 bruger deres Iphone til.

    Ringe, Sms og surfe på nettet, mens at det er kun hvis man vil gå dybere i det at en telefonen bliver avanceret.

    Fx min S5 tænder min PC når jeg kommer ind på min grund og slår Wifi til. Når jeg forlader min grund, slå den Wifi fra og Mobil Data til. Når jeg putter mit headset i, åbner den spotify og slår mobil data til. Den sætter automatisk en alarm, alt efter mit skema, den sender lokation oplysninger (når jeg slår det til, fx hvis jeg er i byen) til min email, hvis den har været uden for min lomme i mere en 5min, den styre faktisk alt elektronik jeg har.. Tv, lamper, PC osv og meget mere, som bare er små ting, som jeg ellers skulle gøre manuelt, som den selv gør, som fx at slå slukke elektronik om aftenen, slå data, bluetooth osv fra hvis det ikke bliver brugt og alle disse ting alle andre gør manuelt, men kunne automatiseres.

    Men det behøver den gennemsnitlige borger jo ikke. De skal bare have en telefon der virker.

    Til kamera sammenligningen, selvfølgelig kan man bruge tal, men MP i sig selv er ikke alt. Der er meget mere, om det er et godt kamera eller ej, men gad ikke gå dybere i det, det halvdelen der læser dette ikke er tekniske og alle skal være velkomne.


  • #3   17. sep 2014 House MD - Du bliver nød til at forklare mig, hvordan din alarm bliver synkroniseret sammen med dit skema? Det har jeg ledt efter længe! smiley

  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #4   17. sep 2014 Til Iphone er der en app til de gymnasier der bruger Lectio ved jeg.

    Til min android bruger jeg appen Tasker, til at tjekke min kalender, som synkroniseres, med en app som min ven fra min uddannelse har lavet privat.

    Den putter mit skoleskema ind i min kalender. Så får jeg tasker til at opdatere hvert. 5min efter kl. 06 om morgenen og hvis der kommer en ændring i appen (som putter mit skema ind i kalenderen) så slå den alarmen fra, og sætter en ny alarm til den nye mødetid) Man kunne selvfølgelig også bare lade alarmen kører selv med kalenderen, men det andet giver flere indstillinger at rode med.

    Men der er helt sikkert en måde at gøre det på, med andre offentlige programmer. Men prøv XDA developers hjemmeside og spørg og du er sikker på at få bedre svar, da det er min ven der er programmøren af os, har jeg ikke så meget forstand på den del.


  • #6   17. sep 2014 Arh, tak.

    Har bare ledt efter noget enkelt, netop som den app der findes til iPhone. Bruger Android, også Lectio. Jeg må jo søge lidt videre så .

    Tak smiley


  • #7   17. sep 2014 Specifikationerne kan ikke sammenlignes på den måde. Forestil jer en bil med 200 heste og en med 400 heste. Hvilken af dem er hurtigst?
    Med kun dette, så ville det jo være den med 400 heste. Men hvis vi så siger at den med 400 heste vejer 2000kg, hvor den med 200 heste kun vejer 1000. Så ville den med 200 heste jo være hurtigere.
    Det er præcis det samme ved ovenstående sammenligning mellem en androidtelefon og en iTelefon.

    Og det samme med kameraet, Du kan ikke konkludere noget ud fra tal.

    På mit arbejde kører vi kun med iTelefoner da de åbenbart er lettere at sætte op til vores mail- og kalender-servere. Men hvad ved jeg?


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #8   17. sep 2014 Thez - Kom med nogen argumenter. Du har sikkert ejet en Android til 2000 og en Iphone 5s og selvfølgelig vinder Iphone der. Siger ikke alle androids slår Iphone, men siger at du kan få bedre, for næsten halv pris.

    Jaob - Selvfølgelig kan det sammenlignes med tal, som du selv gjorde med bilen. Man skal bare huske ikke kun at nævne de 400 heste, men også de 2000kg.

    Det samme med kameraet, men som jeg sagde i et tidligere svar, så skulle det ikke være alt for teknisk, men bare generelt.

    Hvis du sætter dig ind i det, kan du finde mange steder, hvor at Android slår Iphone med hensyn til hastighed og ligende.



  • #9   17. sep 2014 Hvad fanden... Køber folk stadigvæk iphone? Så må de hellere tage et kig på oneplus one.. Den er satme hurtig, fy for en skefuld.. Man kan jo ikke følge med!

  • #10   17. sep 2014 Jeg venter også bare på en invite tikker ind ad døren!

  • #11   17. sep 2014 smiley

  • Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #12   17. sep 2014 At sammenligne alene på rå specs er ikke ens betydende med man kan finde en vinder. Det svarer til at en Hyundai med stor motor og meget udstyr, er en bedre bil end en mindre Audi.
    Det der er vigtigt er samspillet.
    Ligesom med sine computere, så optimere Apple sine styresystemer og hardware så de kører optimalt. Android skal fungere til mange platforme, så der er flere tilføjelsesprogrammer i det styresystem, så det kan håndtere det forskellige hardware. Det koster processorkraft, og af samme årsag har iphone og high-end androids altid ligget meget tæt i hastighedstest. Alt efter hvordan der testes, har begge platforme fået en vinderkåring.

    Mht kameraet, så betyder antallet af megapixel ikke længere noget. Ca 4MP er alt rigeligt til store plakater. Men det kræver et godt objektiv med gode filtre og god lysfølsomhed. Derfor kan kameraer med lavere MP tage bedre billeder end kameraer med højere specs.

    Og hvorfor har jeg så iphone?
    Jeg er vokset op med Mac, også længe inden det blev populært. Allerede da mine skolekammeratere sad og rodede med DOS, sad jeg med computer der blev styret med skrivebord og mus. Og det har bare fulgt mig siden. Havde dog alm pc i en periode, men hoppede tilbage igen.
    Og det er pga brugervenligheden jeg har iphone. Den er intuiativ og spille perfekt sammen med det it jeg har i huset.
    Korrekt, jeg kan ikke selv forme mit styresystem, det er ret låst. Men jeg har ikke behovet, programmering er aldrig faldet i min smag, det lader jeg nørderne om.
    Korrekt, jeg kan ikke smide i sd kort i min iphone, men jeg har en større HD på min telefon end jeg havde på nogle af mine gamle computere. Og vær ærlig, hvad er det der fylder op på en Tlf? Sange, billeder, videoer og apps. Hvis Man sørger for at holde sin Tlf opdateret så der kun ligger det på man skal bruge, så er der rigeligt med plads. Og resten klarer streaming-tjenesterne.

    Jeg har siddet med android, dog ikke i nyeste kit-kat, smarties, twix version, men nok til jeg fandt det sværere at bruge.
    For en der godt kan lide at nåede og pille, så er android bedre. For en der bare skal have en Tlf der virker og kan en masse fra kassen af, så er iphone lettere.

    Og jeg holder stadig på, at en stor Hyundai ikke er en bedre bil end en lille Audi. Men Hyundai'en kan sikkert blive ligeså god hvis man bruger noget tid på den.


  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.571
    #13   17. sep 2014 Havde iPhone siden den første model udkom. Jeg havde den og så skiftede jeg den ud da 4'eren kom. Begge 2 var fede telefoner, men jeg skiftede så 4'eren ud med en HTC One da jeg ikke syntes iPhone 5 osv derefter rent design mæssigt, var spændende / bragte noget nyt på banen. Men HTC One var / er rent fysisk i samme liga som iPhone 1gen og 4'eren var. Hvilket ingen anden android endnu har formået. (Og den kostede ikke mindre end hvad jeg gav for iPhone 4 da den udkom.)

    Android vs. iOS. Syntes ikke forskellen er SÅ stor igen. Stock Android var ikke voldsomt meget mere åbent end stock iOS. Android blev først lidt værd når det blev rooted og flashed med en decent ROM.
    Overall kørte IOS bedre, det fungerede bare. Når jeg åbner et Youtube link på Android, så spørger den mig gang på gang hvilket program den skal åbne linket med. Og gang på gang vælger jeg Youtube app'en, og den husker det aldrig. Sådan er der mange småting ved Android.

    Jeg havde egentlig sagt til mig selv, at når Apple lavede en telefon med størrer skærm, så ville jeg skifte tilbage igen. Men de mangler boomsound.. Hvorfor alle highend telefon ikke kommer med det, forstår jeg virkelig ikke.




  • #14   18. sep 2014 Køber iPhone fordi det er mere gennemtænk,

    Det er fint at android folket bliver ved med at fokusere på hardwaren i iPhones, men hvorfor?

    Apple er langt mere fokuseret på at få hardware og software til at arbejde perfekt sammen, istedet for at smide så kraftigt hardware i som muligt, hvilket styresystemet ikke engang kan følge med til og så er det bare spild.

    Har set flere benchmarks, der viser at iPhones i flere tilfælde, yder bedre end øvrige android telefoner.

    Så kan vi også få lukket diskussionen om at ios er en baby kopi af android.
    Det er rigtigt at ios er baseret på et væld af ideer taget fra android, forskellen er bare at apple gør deres arbejde færdigt, android er sådan set bare et beta system, hvor der hænger løse ender over det hele.

    Apple sælger telefoner, på det at der er skabt en rød tråd, mellem alle funktioner og design, mens de fleste andre android producenter, kun tænker på hardware og det er et dårligt salgsargument.

    Men lad da android brugere være evige beta testere, det har jeg det helt fint med.


  • #15   18. sep 2014 jeg skulle ALDRIG have iphone for år tilbage. men så fik jeg en som firma telefon og hold nu op jeg blev glad for den, nok mest pga den er så brugervenlig. så nu tror jeg jeg køre på min 4 iphone smiley

    men havde da overvejet om man skulle udforske andre muligheder


  • Anders C
    Anders C Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 911
    #16   18. sep 2014 Hvorfor køber folk Samsung S5 når man kan få One plus one?

    3 gb ram vs 2.
    2000 kr koster One plus one.


    Jeg køber iPhones, fordi jeg elsker telefonerne. man elsker ikke sin Samsung telefon.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #17   18. sep 2014 Det var da en elendig sammenligning.

    Jeg sammenlignede Iphone og Samsung Galaxy S5, den billige har bedre specs.

    Hvis du sammenligner Samsung Galaxy S5 og Htc One Mini (går ud fra det, er den til 2000)

    One Plus har jo dårligere specs.


  • Anders C
    Anders C Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 911
    #18   18. sep 2014 One plus one har sgu da ikke dårlige specs?

    I øvrigt prøv at sammenlign iPhone 6 med S5... iPhonen holder strøm længere.

    One plus One, har samme processor, og grafik som S5. I øvrigt har den 5mp (Som du nu er så glad for) som front kamera.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #19   18. sep 2014 Havde kigget på Mini, men OnePlus One koster 2899 og Samsung Galaxy S5 kan du få for 3600.

    Kameraet er bla. langt bedre på Samsung Galaxy S5. Nej, kiggede ikke kun på MP, men alt i det. Der er mere plads fra starten på Samsung GS5. Der er Super AMOLED display, fingeraftrykslæser, puls måler (som igen bruger), men alt det trækker den op.


  • Anders C
    Anders C Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 911
  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #22   18. sep 2014 Anders - Tjek den selv på Pricerunner.

    Thez - Og du sprang elegant over det der kaldes argumenter.

    Som jeg skrev, så lavede jeg ikke dette som en hate mod Iphone tråd. I lavede dette, for at få folk til at argumentere for hvorfor de køber Iphone, som #14 gjorde så elegant.

    Vil ikke sige at jeg er 100% enig med ham, men hvorfor diskutere det, da det i bund og grund er en holdning.

    Ville bare have han skulle argumentere for den. Prøv du det.


  • #24   18. sep 2014 Oneplus one koster 2400 for 64 gb versionen og har lige så gode hvis ikke bedre specs end s5.

  • #25   18. sep 2014 Ingen af delene sværger til WP. Det du nævner, kan min WP klare uden at downloade en eneste app, også er det nye lumiabeamer bare nice smiley desuden, alt hvad der hedder opsætning af icloud eller dropbox, kan til tider være en jungle. H or WP det tænder du den, taster din email. Også kører den bare alt automatisk uden problemer smiley

    Hvad angår kamera kører min med Carl Zeiss optik, og har stadig ikke set en tlf (hverken iphone eller android), der tager bedre billeder!

    Har haft både iphibe 4s og s3 de crashede en gang hver hveranden uge. Hvorimod min Lumia 920 og 925 aldrig har crashet en eneste gang.

    Tårløs opladning er også en fedt gadget


  • #26   19. sep 2014 Sony Ericsson w810i se det var kram

  • #27   20. sep 2014 Nokia 6700 Classic smiley

  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #29   21. sep 2014 Rasmus - Tror bare du har haft en uheldig oplevelse. Din WP telefon kunne lige så godt være crashet. Du kan ikke sammenligne en produkt, ved at prøve dem begge en gang og så sige at A virkede perfekt og B crashede konstant, da du jo så tydeligvis har fået et produkt der har været fejl på, som lige så godt kunne være sket for A.



  • #30   21. sep 2014 Har haft 2 iphone 4s og 3gs. Det var bare 4eren jeg samlignede med. Har også haft adskillige android tlf (2 htc og en enkelt og)
    Dem jeg nævner er bare de sidste jeg har haft. Før min Lumia 925 havde jeg en 920 jeg smadrede skærmen på. Den har heller aldrig crashet.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #31   21. sep 2014 Var dog ikke min pointe. Min pointe er at Iphone ikke er bedre end android (eller omvendt) fordi man har haft uheld med et par modeller.

    Hvis man skulle teste det, skal det være med produkter som er 'fejl-fri'.


  • #32   21. sep 2014 Forstår ikke hvorfor i kigger så meget på indmaden - 95% eller flere af jer, bruger næppe telefonerne til andet end at ringe, skrive, spille, tage billeder og surfe fra.

    Jeg har haft Iphone og til sammenligning med Samsung, så er det fandme noget skrøbeligt bras!

    INGEN af mine Samsung har jeg haft problemer med, mens ALLE mine Iphones har haft et eller andet problem. Og jeg er en af dem der nærmest behandler mine elektroniske devicer meget nænsomt.

    Eneste fordel jeg ser ved Iphone/Apple er at det er hamrende simpelt og så kan jeg godt lide designet, men så stopper det også her.

    Pris, batteritid og holdbarhed er hvertfald ikke et trækplaster!


  • #33   21. sep 2014 #31 det var bare ikke det du skrev? Men alligevel har jeg haft 7 smartphones, og de eneste 2,der har virkert optimalt er med samme styresystem, og samme mærke? Men det er vedl også vare en tilfældighed. Lidt ligesom at min fars iphone 5 lige er blivet skiftet ud med hans gamle Lumia 620 fordi den var for ustabil og have med ud til kunder, når der skulle aflæses og sende/hente mails.

    Lidt ligesom at min kærestes s4 har været til reparation 2 gange nu siden den blev købt fordi den konstant fryser. Den eneste måde man kan få kontakt til den igen er ved at pille batteriet ud. Men bevares, sikkert også bare en tilfældighed smiley


  • #34   21. sep 2014 Skal dog lige tilføje at den og optimus 2x jeg havde faktisk var ret pålidelig, den crashede nok kun en enkelt gang eller 2 i dens levetid. Men den raslede så fra hinanden efter 7 mdr. Men det er ikke os skyld jo smiley

  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #35   21. sep 2014 Selvfølgelig er det en tilfældighed. Jeg har haft 5 android telefoner og 1 Iphone.

    Har ikke haft problemer med nogen af dem.

    Ja, du har været uheldig og tilfældigheder sker, om du vil tro det eller ej. Flip en mønt 100 gange. Vores lektor gjorde dette, for at vise os at tilfældigheder sker, selvom de er usandsynlige. Han fik 8 gange i træk, hvor den lander med krone opad. Tilfældigheder sker, om du vil tro det eller ej. Chancen er lille, men den er der.

    Så ja, du har været uheldig, men det betyder ikke at Android er lort.

    Cantona - Du gjorde det samme. Du kan ikke sammenligne produkter, ved at du har brugt dem og så haft en oplevelse, hvor det produkt du har haft i hænderne har været i stykker fra producenten af.


  • #36   21. sep 2014 Det er da præcis det man kan, jeg kan drage den konklusion, at ud fra egne erfaringer har jeg været 'uheldig' 7 gange med android/iphone og været 'heldig' 2 gange med WP. hvorfor skulle jeg så bruge penge på noget, hvor jeg erfaret at 'uheldigheden' er større? Det er da klart man går efter det man har bedst erfaring med. Desuden er det også et sidespor, jeg har jo allerede beskrevet i # 25 hvorfor jeg sværger til WP. Ikke alene med mine erfaringer, men også grundet mange andre faktore.

  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #37   21. sep 2014 Det er underordnet, da det ikke beviser noget. Fordi at DU har haft dårlige erfaringer med produkt A, gør det ikke produkt B bedre. Der er mange faktorer der spiller ind, så som om du overhovedet har nogen ide om hvad du laver. Måske ødelægger du dem selv.

    Hvis jeg havde købt 6 androids i træk og der havde været problemer med dem alle, betyder det ikke at der er problemer med den 7. (Hvis man ikke køber samme model, da det også kan være et model problem). Det betyder bare jeg er uheldig. Så ville mange nok skifte mærke eller andet, men det er bare en form for falsk tryghed, da det ingenting ændre. Du har bare været uheldig.

    Jeg har bare været uheldig at få fat i de telefoner som ikke har virket ordentligt fra producentens side af. Hvis jeg ikke havde fået dem, så havde 6 andre tilfældige.

    Så personlig erfaring tæller ikke så meget, da der er for mange faktorer der spiller ind. Både Android, WP, IOS osv er bygget til at virke og det gør de, når der ikke er fejl fra producentens side. Så man skal have 2 fuld ud fungerende telefoner for at kunne sammenligne.


  • #38   21. sep 2014 Læs nu hvad jeg skriver i # 25.................

  • #39   21. sep 2014 Oh.. Jeg glemte helt hvem der havde oprettet tråden.

    Smutter bare igen. Du er typen man ikke kan diskutere med.

    Du bad om et synspunkt og den fik du. Go Søndag.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #40   21. sep 2014 Kan ikke se hvad du vil have, jeg skal få ud af den post?

    Ja, dit kamera er muligvis bedre, men intet andet?

    Dropbox/Icloud er så enkelt i dag som det overhovedet kan være. På Iphone beder den dig logge ind og på Android spørg den om du har Dropbox og om du har lyst til at logge ind. Du behøver ikke engang downloade dem.

    Jeg ved udemærket hvad der er muligt på en WP og halvdelen af det jeg skrev, i #2 kan en WP ikke, i hvertfald ikke uden apps. Det er jo logisk, hvis man bare ved lidt om hvordan styresystemerne virker i dag.

    Du kan ikke sætte den til selv at gå ind på en hjemmeside, udregne hvad på den hjemmeside der er dit skema og derefter sætte en alarm. Så opdatere dit skema hvert x antal minutter og udsætte en alarm, hvis der kommer en rød streg.

    Du kan heller ikke sætte den til at scanne efter telefon tårne, uden en app.

    Stadig i 2014, ses WP som "The underdog" og konkurrenterne har ikke noget at frygte endnu. De bliver bedre, ingen tvivl om det og siger ikke der ikke er WP der ikke slår Androids, men Android(Samsung) er top->IOS->Android(Andre mærker)->resten.

    "But while Windows Phone is slick, stylish and intuitive, Android has more features and more options.

    Android is better suited to those who are tech savvy or want to make the phone their own and those who want a large app and games selection."

    Så igen, som da jeg startede tråden er det om holdninger, som jeg vil have folk til at argumentere for, hvorfor de vælger A frem for B.

    Og igen kan jeg ikke se hvorfor du vælger WP, når man tydeligt kan det samme + mere på Android.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #41   21. sep 2014 Cantona - Eller også skulle du prøve at komme med rationelle argumenter for dit valg, i stedet for alle dine personlige erfaringer.

    Som jeg lige har skrevet til Rasmus, så kan de ikke bruges. Læs #35 og #37.


  • #42   21. sep 2014 Hvis du er så meget inde i WP så fortæl mig hvad du skriver i # 2 som den ikke kan?

  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #43   21. sep 2014 Det har jeg skrevet. 5 spalte, post #40.

    Du skrev "Det du nævner, kan min WP klare uden at downloade en eneste app".


  • #44   21. sep 2014

    Du bliver ved med at sige at man ikke kan sammenligne defekte produkter, jamen for fanden da.. Jeg og Rasmus og 1000vis af andre brugere har jo siddet med de produkter og oplevet samme ting.. Det kan da UMULIGT være en tilfældighed?

    Jeg har allerede argumenteret for hvilke fordele og ulemper der er.

    Pris, batteritid, brugervenlighed og holdbarhed. Er det ikke PERSONLIGE argumenter nok?

    Uanset hvad du mener, så vil du få forskellige meninger om samme produkt.



  • #45   21. sep 2014 Ja og jeg spørger hvad skriver du i 2'eren som min WP ikke kan uden en app?


  • #46   21. sep 2014 # 44

    Jeg er enig, det virker lidt som om han kun læser hvad han vil læse.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #47   21. sep 2014 #35 - "Ja, du har været uheldig og tilfældigheder sker, om du vil tro det eller ej. Flip en mønt 100 gange. Vores lektor gjorde dette, for at vise os at tilfældigheder sker, selvom de er usandsynlige. Han fik 8 gange i træk, hvor den lander med krone opad. Tilfældigheder sker, om du vil tro det eller ej. Chancen er lille, men den er der."

    "Pris, batteritid, brugervenlighed og holdbarhed." er jo 'gode' argumenter.

    I forhold til "Jeg har haft 2 telefoner. A gik i stykker, så B er bedst."

    ^^ Siger ikke det var præcis det du sagde, men en ligende samligning.

    Med den logik kan man sammenligne et 'high-end' produkt til 4000 med et produkt til 1500.

    Produktet til 4000 er defekt (ikke modellen, men bare den man har fået fat i) så derfor er den til 1500 bedst.

    Det er det, mange i denne tråd har gjort.

    Du skal sammenligne 2 (eller flere) telefoner, så alle virker som de burde fra producentes side og ikke med fejl, som selvfølgelig forkommer i 1/100 eller 1/1000 eller måske oftere eller mere sjældent.

    Der kan man så lave en anden sammenligning (men det kan man ikke lave en sammenligning ud fra denne tråd, da folk er alt for subjektive ("Jeg hader Android" eller "Jeg hader Iphone").

    Der skal man lave en objektiv undersøgelse hvor man har flere 100 eller 1000 telefoner og teste med (med samme model), hvilke der er flest fejl i. Så kan man sige Samsung har fejl i dette produkt 17/100 gange, mens Iphone kun har det 9/100.

    Men sådan en undersøgelse er sikkert for dyr til at finde sted.


  • #48   21. sep 2014 Nu er dette en samligning uden noget faktabaseret viden!

    Men hvad er en undersøgelse vørd af 2 fuldt funktionelle telefoner værd hvis model A har en hardware software fejlmargen på 20% og model B har en på 40 %? Så er funktionalitet total unødvendigt, for så vil enhver da vælge det mest pålidelige produkt, for så kan din perfektionistiske og statistike tankegang ikke bruges til en prut

    Jeg melder mig ud af den her tråd, mod idioti må selv guderne kæmpe forgæves.


  • #49   21. sep 2014 Så handler det jo heller ikke om logik som du efterspørger, men om hvilket produkt der rent faktisk ER bedst udfra en given test ala benchmark.. Aner ikke om man kan sige det sådan, men sådan tester man jo computere.

    Du spørger om folks meninger, erfaringer osv.

    Og den med tilfældighed gider jeg ikke diskutere længere, det kommer der ikke noget ud af.

    Jeg kom med nogle ting udfra mine erfaringer med de 2 producenter. og faktum er, at
    Samsung S3-4-og nu 5'eren har hold bedre, haft længere batteritid, prisen er bedre.
    Indmaden kigger jeg ikke på, da jeg kun bruger den til: Ringe, skrive, spille, tage billeder og surfe fra. Jeg kan ikke deltage i snakken omkring kaldender, alarmer, mails osv mht synkronisering, da jeg ikke gør mig i det.

    Kunne jeg have købt en billigere telefon udfra ovenstående forbrug? Sikkert nok, men jeg holder mig til gode erfaringer og dem har jeg fået flere af med Samsung, end Iphone.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #50   21. sep 2014 Præcis Rasmus, jeg kæmper forgæves mod din idioti. Men tak for forståelsen.

    Var slet ikke med i sammenligningen. Jeg sagde at det kunne man også gøre. Nu er tallene ikke i nærheden af det for Android, WP eller IOS, så det er underordnet.

    Det var bare fordi, at det var sådan jeg sammenligninger var, så sagde jeg at det var en helt anden undersøgelse.

    Jeg spørg plot, hvorfor (ud fra objektive holdninger) at man køber A frem for B.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #51   21. sep 2014 Har heller ikke sagt at man ikke skal købe efter det man har bedst erfaring med. Jeg siger at, fordi du har dårlige erfaringer med produkt A, betyder det ikke at produkt A er dårligere, da du har haft en uheldig oplevelse.

    Det jeg ville forstå, var hvorfor købe en Iphone, når du kan få en bedre (specs mæssigt) mobil til halv pris og det er der nogen der har svaret godt på og argumenteret for hvorfor de vælger Iphone) og så er tråden vist slut, hvis der ikke er flere der har argumenter.


  • #52   21. sep 2014 Jeg vil gerne henvise til en kommentar tidligere
    "Hvorfor køber folk Samsung S5 når man kan få One plus one"


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #54   21. sep 2014 Lav din egen tråd så. Dette er Iphone/Android.

    De er begge gode telefoner og har deres fordele.

    S5 er vand resistent, fingeraftryklæser, pulsmåler, S Health som er slået til diverse ekstra ting man kan købe, den har IR blaster (kan styre diverse ting, såsom tv.), Super AMOLED skærm, bedre kamera (tjekkede mere end kun MP) og flere små ting.

    Har dog svaret på dette. Ja, S5 er lidt 'over-priced', men 2600 og 3600, men 1000 kroner, for alt det ekstra S5'eren kan er ingenting i forhold til Iphone, som koster næsten det dobbelte og kan ikke det samme.


Kommentér på:
Logikken bag at købe en Iphone

Annonce