{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Gamer bærbar ... men hvilken? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nu 2 bærbare pc'er:
nr.1 er en der er efterhånden nogle år gammel men den kan indeholde mange billeder og et par små spil og musik men den er ikke i den hastighed jeg kunne ønske af en "ren spille pc"

nr. 2 er en forholdsvis ny bærbar (fra august/september 2009) og den er brugt til skole. Den er så gået ned med noget virus agtigt lige nu og kan den kan ikke indeholde særlig mange dokumenter eller billeder eller musik før dens hastighed bliver alvorligt nedsat.

Den helt store forskel på disse to pc'er er at nummer 1 er meget stor og tung så den bliver stående der hjemme og nummer 2 bliver transporteret rundt som en skole pc.

Jeg vil meget gerne have råd til disse 3 problemer:

1: Hvilken gamer bærbar skal jag købe ? jeg leder efter rimelig kvalitet (dog ikke de helt dyre til de der spiller meget, da jeg kun spiller en gang i mellem) og en gerne billig bris men self kommer kvaliteten først.

2: Hvordan gendanner man alle installationer og sletter alt indhold på ens bærbare? det er en Packard Bell (stavningen er nok ikke korrekt) fra august / september 2009

3: Hvis nummer 2 ikke lykkes så vil jeg muligvis gerne have en ny let transportabel skole bærbar. Hvilken kan i anbefale?

4: Og så leder jeg efter en form for elektronisk kalender. Altså en mobil der har stor skærm som kan komme på ens mail og nettet og som har en stor kalender. Den skal bruges som butikskalender til reservationer fra kunder osv. Jeg håber der er nogen der har en ide til noget lignende.

Jeg går hovedsagelig efter kvalitet og god service fra stedet jeg skal købe den af (god service indebærer venligt og hjælpsomt personale og god service mht. defekte varer). Self vil jeg gerne have forholdsvis lave priser man kvalitet og service kommer først.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamer bærbar ... men hvilken?
  • #1   11. mar 2010 Mht. den "elektroniske kalender" der samtidig er en mobil så forestiller jeg mig udseendet som noget i retning af en HTC Advantage.

  • #2   11. mar 2010 hvor mange penge er der til projektet og hvor stor skærm ønsker du ?

  • #3   11. mar 2010 Hej Natasja R, i forbindelse med kalender og skole bærbar vil jeg gerne andbefale en HTC shift som har snapvue. altså både windows og windows mobile.

    (der kommer nok masser af folk der er imod)
    men jeg har altid fåretrukket dell syndes det er kram der vil noget og at det kan holde til meget (bærbare kun) indrømmer at servicen ret tit er dårlig og at man i mit tilfælde bliver sendt igennem til en der snakker engelsk med Indisk accent, fordi men dell er en XPS så er der kun engelsk support.

    men vil klart sige HOLD dig væk fra acer smiley


  • #4   11. mar 2010 enig med sasan ;o hold dig fra ACER og ja dell laver rigtig meget godt (:

  • #5   11. mar 2010 Anton H

    det var da godt, nu må vi bare se hvor mange der skriver at jeg tager HELT fejl ! smiley


  • #6   11. mar 2010 jamen folk snakker for det meste efter hvad de læser på nettet ;o

  • #7   11. mar 2010 Anton H

    Det er rigtigt smiley


  • #8   11. mar 2010 Mht. spørgsmål ét, så sælger fx Komplett en Asus med et ATI 5730 til omkring 6000,- kr. Det er kram, specielt til pengene, da det kan køre stort set alle spil (ud over Shattered Horizon og deslige, men sådan nogle spil spiller man heller ikke på en bærbar smiley

    Mht. nummer to, så skulle du meget gerne have en rød DVD til din Packard Bell. den skal så bare indsættes og så følger du instrukserne på skærmen. Husk at gemme ALT hvad der skal gemmes andetsteds!

    3. Visse vasse, selvfølgelig kan din bærbar fikses.

    4. Jeg havde helt klart valgt en rigtig PDA. Mobilerne på markedet i dag er ikke i nærheden af at kunne det, som en rigtig PDA kan, på den rigtige måde.



  • #9   11. mar 2010 og jeg har faktisk en asus computer som er ganske fin worker computer til 4000 som har helt nyt installeret windows 7 og rigtig fin ikk engang rundet 1 år (:

  • #10   11. mar 2010 Ville selv vælge en gamer som den her (link fjernet)
    Dog skal du være opmærksom på at du også skal vælge et windows inden du bestiller smiley

    Ang din bærbar med virus, så skal du have den formateret og du har helt sikkert en CD/DVD et sted som fulgte med pc'en.

    ang. kalender har jeg ingen anelse smiley


  • #11   11. mar 2010 Her er en god gamer bærbar i ASUS kvalitet (Dem med mindst reparationer)
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584492

    en elektronisk kalender kan klares med en Andriod Mobil smiley Det køre via Google. Det smarte er du kan tilføje aftaler på en computer der har en internet forbindelse ( www.google.dk og så bare log ind). Og ikke nok med det, du kan også sende mails på en angivet tidspunkt i aftalen smiley

    Der kommer nye modeller her i sidst på marts med store touch screen smiley som f.eks den her: (link fjernet)


  • #12   11. mar 2010 spil er satme et vidt begreb, hvad er behov for grafik og hvilke spil snakker vi om?

    Dell er udemærket ja, jeg har selv en. Men ville dog aldrig købe en dell for at spille på den! Der ville jeg holde mig til Asus eller MSI laptops

    Som de andre også nævner, hold dig fra Acer! Komponenterne som sådan fejler ikke noget, det er de samme dele som der bliver brugt i de fleste dell PB HP mm.

    Men skærm, Keyboard, mus og ting i den stil er noget være pis mildt sagt.


  • #13   11. mar 2010 nu kan jeg se folk begynder at linke til i5 og i7 core CPU'er. Det er slet ikke nødvendigt til en spille computer! En kraftig dualcore er mindst lige så god, også bruge nogle flere penge på de grafiske ting i stedet.

  • #14   11. mar 2010 Rasmus S
    For at få en krafitg grafiks bærbar så vil de jo have man skal have en krafigt processer også..



  • #15   12. mar 2010 Nymann .

    læs hvad jeg skriver, en KRAFTIG dual core


    spil bygger ikke deres ydelse over CPU, self spiller det ind da det hele tæller, men quad core er unødvendigt!

    bygger selv mine stationære computere, den jeg har lige pt sidder der en Dual core i, og der findes ikke det spil jeg ikke kan trække i fuld grafik.

    i5 og i7 cpu'erne er lavet til billed/film redigering mere end noget andet, da det er det der trækker tænder ud i ydeevenlse


  • #16   12. mar 2010 Tusind tak for de mange gode og hurtige svar ... jeg kan helt sikkert bruge rådene og få fundet de ønskede produkter og få løst mit nuværende pc problem smiley

    så tusind tak alle sammen smiley


  • #17   12. mar 2010 Natasja R

    selvtak, hvis du får mulighed for det må du gerne skrive hvad du får købt smiley


  • #18   12. mar 2010 Rasmus S
    I know, det var også det jeg hentydede til, men for at du kan få en bærbar med et godt grafikkort ik, så putter de også en I5 eller I7 eller noget AMD Phenom i..
    Så skal man til og konfigurer en selv og det tror jeg bliver dyrer smiley

    Sidder selv med en phenom 2 x4 945 3.0 Ghz smiley


  • #19   12. mar 2010 Nymann .

    sandt, også derfor jeg aldrig i mit liv vil kalde en bærbar for en gamercomp, For lille skærm, skod tastatur. Jeg kan ikke vænne mig til at føle mig bekvæmt til at spille på en bærbar!


  • #20   16. mar 2010 Har fundet en HP PDA på www.dba.dk til 2500,- men har ik pengene nu alligevel og de ka ik holde den til mig ... men tror det blir noget i den retning jeg køber som min elektroniske kalender smiley

    Mht pc'en så ved jeg ik helt endnu hva jeg ska ha ... ska jo os lige ha pengene til det smiley


  • #21   19. mar 2010 Natasja R

    hva er det for nogle spil du skal spille? og hvor sart er du med detaljer i grafikken? kan evt hjælpe dig med at finde en hvis det er smiley


  • #22   28. mar 2010 Har skiftet lidt mening med en gamer pc ... er faktisk begyndt at overveje en macbook istedet ... er det noget nogen kan anbefale og hvor skal den købes for bedst service? ... jeg har ipod og iphone fra apple og det er noget af det bedste jeg nogen sinde har haft så vil en macbook være noget for mig?

  • #23   28. mar 2010 macbook er ikk noget jeg overhovedt gad anbefale ;o dere iphone osv. vil jeg heller ikk anbefale... men problemet med macbook er at når du skal spille de fleste spil skal du vente længre pga det anderledes OS... 2 måneder efter world of warcraft kom var der en patch hvor der stod ''macbook can now also play WoW'' så nej macbook ville jeg ikke vælge specielt ikk til gaming ! men redigering og støre programmer (ikke spil) så er macbook din løsning... ellers nej...

  • #24   28. mar 2010 Beskæftiger mig alligevel ikke så forfærdelig meget med spil og de andre pc'er jeg har, har problemer med at registre min iphone til synkronisering osv. så tror næsten en macbook ville håndtere det bedre når den er fra samme producent. men nej jeg troede bestemt heller ikke den ville være optimal til spil ... var selv overbevist om at den var for lille i hukommelse osv. så tror næsten det bliver den. jeg har bare et problem med at finde ud af hva for en model det skal være og hvor jeg skal købe den.

  • #25   28. mar 2010 jeg vil fraråde Macbooks, Jeg kender flere der kører med dem til skolebrug. De har ikke andet end problemer med dem da de kommunikere utrolig dårlig med Windows OS systemet. Fil flytninger, tekst dokumenter, billeder osv. Halvdelen af de filer kan de ikke få ud af deres mac og over på et alm OS system

  • #26   29. mar 2010 rasmus s har ret

    og nej det bliver ikke bedre faktisk... tvært imod da billed programmet på snowleopard som deres forbande dårlige OS vist nok hedder er ufatteligt dårligt og tingene bliver til filer som du ikke kan sende rundt og det bliver et helved at ha det så nej du skal ikke vælge macbook hvis du osse vil dele ting...


  • #27   29. mar 2010 Det vil jeg da helt sikkert tænke over ... Og tak for de gode råd smiley

Kommentér på:
Gamer bærbar ... men hvilken?

Annonce