{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: Maleficent {{forumTopicSubject}}

Titel: Maleficent

Genre: Eventyr

Prod. år: 2014

Spilletid: 97 minutter

Instruktør: Robert Stromberg

Medvirkende: Angelina Jolie, Elle Fanning, Charlto Copley, Lesley Manville, Imelda Staunton, Juno Temple, Sam Riley og Brenton Thwaites

Plot: Den smukke unge fe, Maleficent, er opvokset i et smukt og uskyldsrent og forelsker sig i menneskedrengen Stefan. Men da freden forstyrres, og feriget udsættes for et brutalt angreb af menneskekongen, Henry, må Maleficent forsvare sit hjem og stå ansigt til ansigt med det største svigt og forræderi, da Stefan i blind ambition stjæler hendes vinger for at blive konge. Vred og hævntørstig forhekser Maleficent Stefans nyfødte datter til evig søvn, når hun på sin 16-års fødselsdag vil stikke sig på en ten.

Vurdering: "Maleficent" er en fri fortolkning af det kendte eventyr om Tornerose, fortalt fra den onde fes perspektiv og med et anderledes twist på den originale historie.

Rent visuelt er filmet et mesterværk. Der er ikke sparet på noget, og man bliver omgående draget ind i det magiske univers. Historien er ligeledes velfortalt. Der er ingen tvivl om, at det er figuren Maleficent, som skal bære filmen - alle de øvrige figurer fremstår langt mindre interessante, de støtter blot op om hovedfiguren Maleficent, men det gør de til gengæld også fint. Angelina Jolie er velvalgt i rollen som Maleficent. Hun bærer figuren og filmen flot igennem.

Alt i alt har filmen alle de elementer, der skal til for at lave en god og overbevisende eventyrfilm, og jeg var personligt lige akkurat så fortryllet, at jeg elskede filmen fra start til slut.

Kan man ikke lide eventyr, er det nok ikke denne film, man skal sætte på til fredagshyggen, men er man til genren, vil jeg mene, at "Maleficent" er et must see.

På en skala fra 0-6 giver jeg denne film 5 smileys:

smiley :) smiley :) smiley

http://youtu.be/w-XO4XiRop0

Er der mon andre, som har set filmen og har lyst til at dele deres mening om den?

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Anmeldelse: Maleficent

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce