{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Hjælp til håndtering, er blevet nervøs {{forumTopicSubject}}

Ja, nu må jeg altså have noget hjælp :o(
Jeg har ikke håndteret mine slanger i omkring et år nu.
Jeg har haft en ven til at passe dem i ca. et halvt år, og efter det, har jeg kun håndteret dem, når de skulle have noget at spise (= tage ud og ned i en boks).

Efter min ven passede dem, er jeg blevet en rigtig kylling, og dét sinpelthen fordi jeg ikke har haft med dem at gøre i så lang tid.
Før i tiden var jeg frygtløs omkring slanger (dvs. med den respekt man nu engang skal have omkring en slange), og kendte mine piger ud og ind.
Nu bliver jeg nervøs, bare de kigger på mig, selvokm jeg ved at de bare er nysgerrige.
Måske er det også tanken om, at de ikke er vant til en regelmæssig håndtering længere?

Men idag tog jeg mig så sammen, og tog min største pige, på knap 2 m ud. Hun stresser let, men er den eneste der aldrig har bidt mig (i de 5 år jeg har haft hende).
Det gik fint i starten, men pludselig stressede hun, og fór rundt, og til sidst stod jeg med hende i halen, som en anden Steve Irwin. Hun huggede så én gang efter mig, og nu er jeg self. nervøs igen.

Jeg har 3 boaer, og alle på mellem 1,5-2 m.
<b>Hercules</b> stresser nemt
<b>Charmy</b> er kold i hovedet, og bider kun hvis man lugter af dyr
<b>Logye</b> stresser også nemt, så længe hun ikke har fodfæste, og bed mig sidst jeg havde hende ude

Nogen der kan komme med nogle gode råd til, hvordan jeg fatter mod igen?

Mvh. Lykke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til håndtering, er blevet nervøs
  • #1   5. jul 2009 tage nogen hansker på hvis du er bange for at de vil bide, og så tag en dyb indånding og så tag en af dem ud. sid stille med den i hånden og så bare lad den kravle rundt på hænderne.

    eller så bare sid ved siden af terrariet og bare kig på dem, og så ser du at de ikk gør noget. smiley

    Held og Lykke med dem. smiley


  • #2   5. jul 2009 Jeg synes det er svært at håndtere dem med handsker på, og sidst jeg blev bidt, var det i knæet ;o)

    Jeg sidder meget ofte nede og kigger på dem, samt tager billeder.

    Jeg forstår det bare ikke, for for 2 år siden kendte jeg dem 100%, og var ikke nervøs for at tage dem ud, samt andres, som jeg slet ikke kendte :o/

    Og det skøre er jo sådan set, at det gør jo ikke ondt at blive bidt - man får bare et giga shock.


  • #3   5. jul 2009 det må da være sket et eller andet siden du er blevet "bange" for dem.

    prøv tænk 2 år tilbage, tænk på hvordan du håndterede dem, hvordan det var, og at de ikk gjorde dig noget. bliv i den tanke og ¨å prøv at tage den ud.


  • #4   5. jul 2009 <b>Anders H</b>
    Det var det jeg tænkte idag. Jeg har haft 2 af mine slanger i 5 år, og den sidste i 4 år, så synes det er utroligt at jeg er så nervøs, når jeg har fulgt dem vokse op.


  • #5   5. jul 2009 ja, det er mærkeligt. men held og lykke med det,

  • #7   5. jul 2009 <b>Kenneth W</b>
    Tak skal du have - Jeg må så tage mig sammen :o)
    Hvor ofte havde du din ude?


  • #8   5. jul 2009 prøv tage dem ud et par gange i ugen 10-20 minutter af gangen. du skak nok få mod til det igen, du sklal bare tage dig god tid:)

Kommentér på:
Hjælp til håndtering, er blevet nervøs

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce