{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Voldelige elever. {{forumTopicSubject}}



Med tanke på de problemer der er i skolerne for tiden, med vold mod lærerne, udøvet af eleverne, fandt jeg et lille tankevækkende opslag fra en lærer ved navn, Anja West h.

TIL FORÆLDRENE.

* Vi minder alle forældre om, at det er hjemme, man lærer sit barn de magiske ord; goddag, Venligst, Værsågod, Undskyld mig, og Tak.

* Det er også hjemme, man lærer dem at være hæderlige, ikke lyve, komme til tiden, være flittig, være solidariske, og respektere sine venner , de ældre og alle lærere.

* Hjemme lærer man også at være renlig, ikke tale med mad i munden, og ikke smide affald på gulvet eller i naturen.

* Det er også hjemme man lærer at være organiseret, passe godt på sine ejendele og ikke røre andres.

*Her i skolen lærer vi dem Dansk, Matematik, Historie, Geografi, Fysik, Naturvidenskab, Engelsk, Tysk, og Idræt.

* Vi forstærker kun den opdragelse barnet får derhjemme af deres forældre.

ANJA WESTH.

Det er sandheden i en nøddeskal mener jeg, Børn der angriber lærerne med næveslag så det udløser blodnæse, eller smider en taburet i hovedet på en kvindelig lærer, eller sparker, må eller skal opleve en form for konsekvens, Det er ved lov forbudt at slå en elev, men skal vi også have en lov der går den anden vej og udløser en straf. Hvad mener i.???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldelige elever.
  • #2   27. jan 2017 Velkommen hjem fedte, og farvel igen hi hi, nu må du ikke lade dig slå helt ud vel.
    men du har ret i at der er lidt problemer her, men det er der vel i alle lande, De er bare forskellige, nogle sulter, andre overspiser, nogle har pengesorger, men det gælder nok i hele verden.
    Nej men dette handler i bund og grund om at der mangler respekt for autoriteter, og det er fatalt hvis det følger med op i voksen livet, det er i børne stadiet man skal have det afbalanceret.


  • #3   27. jan 2017 Jeg har undervist på Dalum Ungdomsskole og har en hel anden tilgang til konsekvens som man bruger i USA - nemlig Bootcamp hvor alle er afhængige af hinanden og laver en lort i det så straffes alle.

    Det kan godt ses som uretfærdig at straffe en som ikke er skyldig, men selve psykologien i det er at man er afhænge i hinanden. Mange køre bare deres eget løb og fuck de andre - det var det som jeg ville gøre op med.

    Det kørte i 2 år men blev så nedlagt af kommunen som jo er sædvane når det går godt.

    Jeg har også i 10 år kørt et netparty som lærer privat, for meget intelligente unge som ikke passer ind og føler sig udenfor. Hvor de unge presses i udfordringer indenfor programmering på tid. Holdende er 12 dejlige unger som man skal holde meget øje med for de kan finde på at lave narrestreger som hacking.

    Anja West har påpeget noget som har foregået i rigtig mange år og blevet værre og speciel i klasser med børn af udenlands herkomst som absolut ikke her respekt for skolen eller noget som helst.

    Man må ikke banke elever i knolden men der er stort set ingen konsekvens hvis en elev banker en lærer andet at sende dem hjem en uge. Det som er nærværende er at forældre mener skolen skal opdrage der børn - ja det lyder underligt men det mener nogle forældre er deres pligt.

    Nej skolen skal kun undervise i det pensum som er nødvendigt for at komme videre som basal viden. Nogle steder har man sat stærke elever til at undervise de svage som for mig at se er en fallit erklæring fra skolens side nu efter man har fjernet special klasser for elever med specielt behov.

    Udledning så er folkeskolen blevet total ringe og derfor er der også en masseflugt til friskoler og privat skoler så det kan næsten ikke blive mere taber artigt.

    Lærere flygter til det private erhverv fordi de ikke kan klare den vold og ligegyldighed hos elever.



  • #4   27. jan 2017 fedte du kan få en gammel 10 øre fra mig fra 1957. smiley

  • #5   27. jan 2017 Velkommen hjem Fedte, det er utroligt flot vejr i dag, det er nok fordi du er kommet hjem og Ludvig Loppetaxa og den anden lille putte-nut er nok glad for at se dig, hvis de ellers kan huske dig smiley

    Og jo, jeg mener, det skal have konsekvens, de elever der ikke respekterer skolens lærer og ordensregler, skal bortvises, deres voldelige adfærd skal ikke respekteres.

    Sådan noget fandt ikke sted i min skoletid, men der fik vi også opdragelse hjemmefra og det har jeg ikke taget skade af, tværtimod.

    En god gammeldags røvfuld ville måske hjælpe - nej bortvisning ville være bedre.


  • #6   27. jan 2017 Ja der skulle statueres et eksempel hvergang der blev udøvet vold mod læreren, det er faktisk uhørt at børn må slå på deres lærer, hvor er vi henne,.
    Hvis en lærer slår en elev har det en straks konsekvens, ud af lemmen og måske en strengere straf, ved det ikke fordi det heldigvis stoppede med de afstraffelser for længe siden,
    Hvorfor skal en lærer så finde sig i at blive slået, det går over min forstand


  • #7   27. jan 2017 Det går også over min forstand. Jeg synes konsekvenser skulle være bortvisning omgående, det kan vel give et signal til de andre elever i klassen og skolen i det hele taget, at sådan noget accepteres ikke.

  • #8   27. jan 2017 Alt kan ikke ordnes i en social rundkreds.

    Men der er ingen respekt for autoriteter, i gamle dage, var der måske for meget respekt, men nu er det lige gået i modsatte grøft, det ses ude i samfundet, der er nul respekt for noget.

    Jeg synes det er på tide, at "skeen" tages i den anden hånd, at der bliver konsekvenser for de grove overfald, der udøves nu også i Folkeskolen. Men ingen forældre gider gøre noget, hvor er de, det er deres børn, eller lukker de bare øjnene for problemerne ??


  • #9   27. jan 2017 Godt emne.
    Jeg giver jer helt ret i at der skal være konsekvenser, samt at det IKKE er skolen der alene skal opdrage men at det er forældres vigtigste og største opgave.

    Men.... , lærerne må altså også påtage sig en del af ansvaret for at det er gået så galt!

    Lærere er en autoritet og som sådan bør de sørge for at blive respekteret, være den person som har ledelsen og ikke lade stå til og være veg, og blive bedste ven med eleverne.

    Lærere må ikke forsømme at stille krav, eller kontakte forældre hvis elever udebliver fra undervisningen.
    Husk på at skolen og lærene er det første led, som senere- hen svarer lidt til en arbejdsplads og chef.

    Lærerne er nødt til at være faste og ikke pladder-pædagoger som ingen gider lytter til, og dermed ingen læredom giver videre!







  • #10   27. jan 2017 Helt enig, Cris - børn søger konstant grænser, de får det ikke hjemme, for det er der, de er mindst, så må de have det i div. institutioner. Pædagogerne/lærerne skal tages deres pædagogiske evner op til revision, den er alt for rundkreds agtig og blødsødende.

  • #11   27. jan 2017 Prøv at læse denne artikel. Den burde være et skræk -eksempel på hvor tæt på vi er på ligende situationer.
    Artiklen burde være obligatorisk at læse for danske lærere og forældre.

    http://www.b.dk/nationalt/voldelige-elever-tvinger-svenske-skoler-til-at-aflyse-undervisning



  • #13   27. jan 2017 #11 - Ja, og nu er de så begyndt med at skrive: Utilpassede børn/unge, hvorfor ikke skrive svensk med anden baggrund, jeg synes de er ved at overtage det hele og til sidst ende det med krig, altså det, de flygtede fra, hvor er jeg møg hamrende træt af de utilpassede smiley smiley smiley

  • #15   27. jan 2017 Jeg er enig, Fedte, dog er de utilpassede forbeholdt de fremmede, de andre er bare nogle uopdragne møgunger.

    Utilpassede er et forholdsvis nyt ord i det danske, det blev født med masseindvandringen smiley


  • #16   27. jan 2017 Jeg er mere møghamrende irriteret på dem som forsvarer og over- beskytter de såkaldte 'utilpassede'.



  • #17   27. jan 2017 Cris

    //citat

    Maria Berben Lidén. Hun afviser også at kende til de øvrige krænkelsessager, som forældrene rejser.

    //citat slut

    Sverige præges af blindhed, flere burde have en førerhund når de ikke kan se problemet.


  • #18   27. jan 2017 Jeps Polysl.

    Det går det ikke ligefrem bedre hvis man læser denne artikel helt tilbage fra 2007, og stadig er problemet det samme,

    http://www.expressen.se/kvallsposten/foraldrarna-kraver-att-rektorn-avgar/


  • #19   27. jan 2017 Jeg er lige ved at tro, at de er mere godtroende i Sverige end vi er i Danmark smiley

  • #20   27. jan 2017 Cris

    Kan ikke svensk for det er for mig et lorte sprog... smiley

    Men problemet er gammelt som du linker til 2007 - men hvad fanden de har selv bedt om det med den massive indvandring


  • #21   27. jan 2017 Hvad kan man gøre? smide dem ud af skolerne - udelukke dem af samfundet og så må forældre selv klare problemet. 1 2 3 konsekvens - ellers er det en flybillet til Langborttistan og læsses af.

  • #22   27. jan 2017 Forældrene ER også en stor del af problemet. De fleste er da ligeglade med om nogle 'vantro hunde' ikke kan håndtere deres børn i skolen.

    Bare de selvsamme unger ikke overtræder 'familieidyllen' i hjemmet og hos trosfællen af naboen, for så skal der nok falde brænde ned.







  • #23   27. jan 2017 Tak for linkene Chris, man bliver lidt sortseende af at læse den rapport. Det kan kun ende galt.
    Jeg mener også at lærerne skal tage deres del af slæbet, men der er ofte forældre der direkte modarbejder dem ved at holde med barnet hvis der opstår en konflikt. smiley smiley
    Når jeg underviser forlanger jeg at de hører efter og opfører sig ordentligt, og ungerne kan faktisk godt lide den trykhed der ligger i at der er nogen der tager sig af det hele. smiley


  • #24   28. jan 2017 Ja jeg må nu nok sige at jeg som barn søgte alle lærernes grænser og især i 1 - 2 og 3-klasse og jo jo det gik sådan set nogenlunde de næste 2 - 3 - 4.år, hvor jeg begyndte at vågne op og fik interessen for at lære noget og så kom der jo gang i det at lære noget og det blev jo kun meget bedre de sidste 3 - 4.år hvor jeg kom så langt at jeg fik en sådan ok 9.klasses eks.
    Jeg har jo så også mødt lære/læreinder der godt kunne vise hvor grænsen gik smiley


Kommentér på:
Voldelige elever.

Annonce