{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Pjækkeri. {{forumTopicSubject}}


Hørt i tv. avisen.

Adspurgt om hvorfor danske elever pjækker mere end de andre nordiske landes elever, kom der et svar som morede mig lidt.
Svaret var.

Der står en lærer og fortæller os noget og det er ret kedeligt. smiley smiley

Ja hvad skal han ellers gøre, det hedder at gå i skole min ven. røv kedeligt.

Og sådan set er det jo den enkle sandhed, eleverne keder sig, man burde lave en opdatering af undervisningen, mere ud af vendt, mange gange er indlæring et spørgsmål om at bruge alle sanser.

Jeg så for mange år siden en Italiensk film om en ung idealistisk lærer der satte det stagnerede skolesystem på den anden ende. Men resultatet udeblev altså ikke, elevernes karakterer steg utroligt.

Han tog eleverne med på opdagelser ude i livet, lavede kropslige eksperimenter og havde i det hele taget gode ideer,
Det burde tages op i det danske skolevæsen.
Ja det var så min mening, hvad mener i andre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pjækkeri.
  • #2   12. jan 2017 Det er alt sammen meget fint at tage eleverne med på opdagelser ude i livet, lavede kropslige eksperimenter og have en masse gode ideer, men der er altså ting der kun kan læres med kedelig terpen og masser af øvelse... smiley

    Dog er der ingen tvivl om, at gamle "trætte" læreres rutineprægede og uinspirerende undervisning ikke hjælper på fraværs-procenten... smiley


  • #3   12. jan 2017 Det er altså en underlig tendens at alt skal være spændende og interessant, klart de unge er så utilpassede og kun er til fest og ballade, tror livet er som på TV....Nej sådan er livet ikke det er en blanding af sort og hvidt og en masse gråtoner. Den opgave er alt for stor til lærerne alene,.
    Tænk på vore dejlige timer med de andre børn, legede sammen på vejen eller i haver og gårde. Ingen voksne og skrigen op i små rum. Anbragt i vuggestuer, børnehaver og til sidst skoler og gymnasier, forældrene ser de kun trætte og udkørte om aftenen.... smiley smiley smiley


  • #6   12. jan 2017 Ole jeg elsker din evne til at simplificere tingene. smiley
    Elizabetta, netop min tanke, der er altid noget kedeligt, der bare skal overstås. smiley smiley


  • #7   12. jan 2017 Kan huske en historielærer, han var så kedelig grå, alt ved ham var gråt og datidens historiebog var også ekstemt trist...det var ikke historie jeg gad lære udenad. I dag elsker jeg historie og læser meget om fortiden..... smiley

  • Mike
    Mike Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 2 Svar: 19
    #8   12. jan 2017 Far til to og gift med en folkeskolelærer.

    Jeg ser oftere og oftere at forældrene er nogle elendige forældre istedet for.
    Min kone gør langt mere end hvad der forventes af hende, det hjælper også. Men de får ikke rasurser stillet til rådighed til udflugter og opdagelser.. Sådan er det bare.

    Men ungernes forældre, er jo blevet fuldstændig sindsyge. Så snart de bliver hentet i skole får de en ipad smidt i hovedet, bare for at få ro på dem i bilen på vej hjem. Selv i 0 klasse foregår det her.. ?
    Forældre er blevet mere dovne, man skal yderligere aktivere sine børn når de har fri, de skal køres trætte så de får en god nats søvn.

    Her hjemme bruger vi meget krudt på at hver morgen er positiv, uanset hvordan vi selv syntes den er.
    For børn betyder det meget, Tænd radioen, få pulsen op, hvis du har energi.!

    Det der får gang i tikkeværket på mig hver morgen, er, 28 løbende fodtrin ude på gangen ind mod vores soveværelse, en dreng flyver ind af døren i begejstring, for han aner ikke om der er pudekamp ellers morgendans i stueetagen.. smiley

    Børn afspejler forældrene fuldstændig.


  • #10   12. jan 2017 AHR, Claus din lyseslukker, Selvfølgelig skal undervisning da være spændende, det er det der fremmer forståelse. Du behager at spøge IK ???

    Ja Mike. nogle forældre bruger ipad og iphone som babysitter.De er selv trætte, der har jeg også været med 4 børn, og ulve timen var den værste. men jeg kunne ikke give dem en ipad og blive aflastet, jeg tog de konfronteringer der kom, og havde kontakt med de vilde elementer hele tiden, det gav også ungerne den opmærksomhed de havde brug for, der var kropskontakt og øje kontakt,
    men skal vi være ærlige så går mange forældre også selv rundt med bøjet nakke og kontrollerer hvad der er sket på deres facebook side, Mødre med klapvogne ser ikke på barnet i klapvognen men på deres mobil.
    Jeg tager hatten af for alle folkeskole lærere de er seje, jeg har selv undervist i drama på skoler rundt omkring, og hold nu op, sikke nogle støjende dejlige unger jeg fik æren at lære at kende, men jeg fik disiplineret dem lidt, og de elskede det faktisk, bare det at stille op på 2 rækker før vi gik til teater salen var til stor glæde for dem.
    Det var ofte forældrene der var problemer med, de overbeskyttede deres børn og , holdt med dem imod læreren, ikke så smart de underminerede respekten for læreren. Selvfølgelig ikke alle men mange, ingen generalisering vel,


  • #12   12. jan 2017
    Jeg må indrømme at jeg heller ikke syntes at der var noget sjov ved undervisningen da jeg var barn, men vi sad da altid stille og hørte efter, NOT. He he men nok mere end nu til dags, Men vi lavede da også numre. smiley smiley
    Det var først da jeg blev lidt ældre at fagene blev lidt mere levende for mig.
    Har for eksempel altid elsket historie, og sprog.
    Men din version Claus med lidt sjov i gaden lyder også godt, smiley Man skal ikke glemme hyggen vel smiley smiley


  • #14   12. jan 2017 Elskede matematik, Fysik, hvor det for andre var kedeligt - så det er indstillingen der er galt med hos de unge. Jeg har aldrig set undervisning hvor man udebliver fordi man ikke gider i mine unge dage og opefter.

  • #17   12. jan 2017 Det var ikke noget problem, da jeg startede i skolen.

    Der var da også kun fem fag på skemaet: Læsning, skrivning, regning, bibelhistorie og - spanskrør.

    Og jeg mener da, at jeg har klaret mig udmærket, og nu klarer jeg mig stadig med de lommepenge, jeg får i pensioner.


  • #18   12. jan 2017 Mit cv

    hf, tankpasser hos Shell, cykelsmed,underviser på Dalum ungdomsskole, Edb medarbejder, Netværk, database, datalog, underviser i simpel EDB for ældre, Freelancer for Cisco - det har været en fed ungdom med mange spændende uddannelser og jobs. Mange gange har jeg haft 2 jobs hvor det ene mest var hjemme med programmering.

    Det skal ikke ses som pral men jeg har altid set undervisningen som en vigtig del og ballast i livet. Vi har forskellige ambitioner i livet, nogen vil bare sidde som kasse medarbejder eller arbejde på en fabrik - har selv arbejdet på fabrik Everton cykler som er lukket 1986 samt hvor jeg gik til hånde i Everton Marine med at færdiggøre både nede på Thurø.

    Busmann nævner at det er gået ham godt ud fra hans skolegang, ja - men tiderne skifter, samlebånds arbejde er næsten udryddet og mange fysiske job er også væk pga. teknologien. Hvad der i dag er behov for er den boglige viden indenfor forskellige teknologier -


  • #20   13. jan 2017 Ja, hvordan har vi egentligt fået lært noget, jo, på de skoler, jeg har gået, fik vi lært diciplin, håndsoprækning, stille op i skolegården, morgensang og så var der stort set ro i timerne og hvis ikke, så var det udenfor døren.

    Om det var spændende at gå i skole, nææh ikke altid, men der var masser af leg i frikvartererne, hytteture med 1 overnatning, senere hen i de større klasser lejerskole, så helt igennem husker jeg ikke min skoletid som en pestilens.

    Måske ville det være en god ide, at "skrue" tiden tilbage til 60'erne, hvor nuværende skoleelever skulle prøve datidens skolegang, så kunne det måske være, at de ikke synes, det ville være så kedelig endda, nogle gange er det så nemt at kritisere det nuværende - noget at sammenligne med er meget godt.


  • #21   13. jan 2017 Dengang var man ikke 28 eller flere i klassen så man kan godt føle sig lidt fortabt i dag,hvis man ganger ud på 45 min - opmærksom fra lærer og nu hvor man har nedlagt special klasser og puttet de svære ind i normal klasser som stort set tager al tid hos læreren.

  • #23   13. jan 2017 Jeg kan ikke huske, hvor mange der var i min 1. klasse, men der var mere end rigeligt, jeg mener vi var tæt på 20 smiley

    Men alle talte perfekt dansk uden accent smiley


  • Mike
    Mike Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 2 Svar: 19
    #24   13. jan 2017 ser hver dag når jeg køre til og fra arbejde børn der cykler uden hænder fordi de skal snapchatte og facebook'e? hele vejen hjem.. De kigger ikke engang op.. Det er en syg verden og det bliver være endnu, for vi skal helt ind i sindet..!

    Når jeg møder dem og de cykler der i deres egen verden uden hænder med ansigtet i skærmen, kan jeg ikke dy mig for at sætte farten ned bag dem og trykke hornet i bånd...

    Det virker for mig... smiley

    Telefonen ryger af helvede til og hænderne på styret og de orientere sig bagud.. WIN WIN WIN


  • #26   13. jan 2017 ja dengang var der ikke nogen fuck ord og en fuck kasket på tværs så man lignede en idiot.

  • #27   13. jan 2017 Mike

    jeg fik ødelagt en Fredag ved at se en blive kvast af en lastbil fordi fjolset havde næsen nede i sin mobil -


  • #29   13. jan 2017 Rigtigt - og der var heller ikke nogen smarte vendinger i det skriftlige danske heller ikke i det mundtlige - jeg er nok også lidt gammeldags, for jeg synes ikke det er så smart med alle de engelske vendinger - men det er nutidens mode mere end nogensinde før.

    Det hedder ikke udsalg mere, men SALE + alt muligt andet smart - tal dansk, vi er i Danmark, jeg forlanger ikke, vi skal tale Morten Koch sprog, men bare dansk - vi har jo altid haft slang i det danske og det kunne vi jo fortsætte med, men det er ikke lige så smart smiley


  • #30   13. jan 2017 #28 - sådan var det også i min tid, der er ikke meget respekt at sidde med en tophue eller andet fancy i timerne, men sådan er det ikke mere, drengene sidder vel begravet med deres hættetrøjer, uden at det gør noget smiley

    Mener ikke det giver et godt signal, sådan skal de ikke møde op til jobsamtale smiley


  • #32   13. jan 2017 Er af polsk afstamning hvor min familie kom til Danmark/Sjælland som landarbejder i 1900 tallet.

  • #33   13. jan 2017 Jeg synes det er helt fint med accent, men jeg synes vi har fået alt for meget engelsk i det danske, men det skyldes nok Ipad, Bærbar, SmartPhone, Tablet, PC og alt det udstyr til div., for der er jo ingen danske ord for det, det vil lyde helt forkert, så den ene engelske gloser har nok taget den anden ....

    Men jeg mener, vi skal bevare vores dansk, herunder alle vores dialekter, jeg synes de er charmerende og tænk engang, vores lille Danmark har jeg ved ikke hvor mange dialekter - de må ikke forsvinde smiley


  • #35   13. jan 2017 Var det under 2. verdenskrig, vi var heldige at slippe nogenlunde let igennem smiley

  • #38   13. jan 2017 Hvor herligt - jeg holder faktisk rigtig meget af friske gamle, der kan fortælle en hel livshistorie - det bliver måske også vores tur en dag - savner faktisk mine bedsteforældre, især min farfar, han kunne fortælle i timevis og det var bestemt ikke kedeligt smiley

  • #40   13. jan 2017 Ja - skal vi kalde den sociale arv - jeg har også givet den videre til mine børn, der var ikke noget pjækkeri i min opvækst, vi skulle virkelig være MEGET syge, jeg har haft det på samme måde med mine børn og så hænger det ved efter skoletid.

    Sygedage har vi, når vi sidder med hovedet under armen ..... har vi heldigvis ikke gjort så tit smiley smiley


  • #42   13. jan 2017 Og det vil de huske livet ud - det er PLUS smiley

  • #43   13. jan 2017 Min farfar var naversvend og endte i Danmark med min farmor der var sønderjyde. Det er måske derfor jeg aldrig bliver solbrændt... smiley smiley smiley

  • #46   13. jan 2017 Ja Claus det er bedre at være på den sikre side hi hi.
    Det der med pjækkeri har jeg heller ikke været tilhænger af, men når jeg en meget sjælden gang kunne fornemme at en af ungerne virkelig var så trætte af det hele, det kan alle blive, så fortalte jeg dem at de godt måtte holde en "før reperationsdag" og derfor lod de aldrig som om de var syge, de vidste at jeg ikke gav mig når det bare var skuespil.
    Minegen mor var meget streng , op med humørpinden i rumpen, og hvis ikke der var over 37,3 så var det afsted til skole. Men disiplin danner altså et menneske, det nytter ikke at bare lade stå til. smiley smiley


Kommentér på:
Pjækkeri.

Annonce