hey er begyndt at fluefiske men har svært ved at få linen til at komme langt nok ud og ligge i en lige linje. :)når jeg kaster kommer min hvide flyde line til at ligge okay i vandet men selve mit forfang lander stort set i en klump bruger 0.25 normal fiske nylon line er det dårligt? har hørt man skal bruge noget spicel noget? :)
okay min hovede line altså flyde linen er en tyk hvid en vilel det evt være en fordel at skifte til en tyndere? for så en der brugte tynd line i dag og han kastede rigtig langt
Du skal bruge et taperet forfang ikke bare en normal nylonline :) Flueforfang kan fåes i din lokale grejbiks. Og hvis du er smart så købet du noget polyleader og bruge loop 2 loop så du slipper for at klippe for meget i dit forfang. Det er billigere at sætte en spids på end det er at skifte forfang hele tiden. Du mister automatisk noget af det når du skifter flue, derfor polyleader.
Det med at kaste langt kommer efterhånden som du er blevet bedre til at håndtere din line. Typisk begynder fejl er at ta' for meget line ud end man kan styre. Når du er blevet god til det, så kan du begynde med dobbelt træk og skydehoveder.
Way forward line :)
Eller Weight Forward, er snart nogle dage siden jeg sidst har fluefisket
drop alt det tekniske om linen.Har fanget på 0,08mm og 0,35mm ...Når du laver dit sidste "kast", hvor du slipper linen..Så slip den ikke helt, men stop den selv roligt til sidst..Når du bremser linen, strækker den sig ud, sammen med dit forfang og vægten fra fluen.
Forfanget skal være "taperet"... Det vil sige tyndt i spidsen og tykt i den ende der "bindes" på fluelinen... De koster ikke alverden hos din lokale grej-pusher... ;-)
Aner ikke hvad den hedder.Men jeg fisker så også fra skalle og ørred, til gedde på flue...Igennem fluen og igennem samme vej igen, drej fluen X gange, og før spidsen gennem hullet, som linen danner ved fluehovedet.
Ved udmærket hvad line jeg skal bruge .. har fisket med flue over halvdelen af mit liv.. og lært kammerater, fætter og MIN MOR at fiske med flue - alle self med fangster
Min egen bevægelse gør det udmærket..Min kammerat bruger den knude..På 3 timer fik han 1 ørred og jeg fik 22- på samme tid fik han 2 gedder og jeg fik 4, samt meget mere aktivitet.Tilbage til tråden, i stedet for at prøve at belære mig..Slut herfra
Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.
Opret bruger » Log ind
Jeg har købt mig en fin fluestang, men har bemærket på andre fluefiskere, at på linen, der er lavet et loop for enden, inden man binder forfanget på. Er det...