{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  luftgevær 4.5mm
  • #1   6. okt 2012 du skal have en tiladelse ved politiet eller jagttegn eller være medlem af en skytteforening .. uanset hvad skal den registreres og tiladelser er ikke noget politiet ligefrem kaster til højre og venstre så få du et jagtegn så er alle også sikekr på du ved hvad du laver med det .

• #2   6. okt 2012 Loven siger du skal være over 18 intet andet!

• #3   6. okt 2012 SÅ LÆS DETTE SOM STÅR DIT EGET LINK

Men Østjyllands politi har endnu ikke givet nogle særlige tilladelser til folk, der gerne vil have lov at bruge luftvåben med en kaliber på over 4,5 millimeter. Det samme gælder flere andre politikredse, som DR Nyheder har talt med.
    Og Mogens Brøndum forklarer, at det ikke bliver let for folk, at få en særlig tilladelse.
    - Der kræver en særlig og en speciel grund at få sådan en tilladelse. Jeg tror ikke umiddelbart vi har ja-hatten på, når de her tilladelser bliver givet, siger han.

• #4   6. okt 2012 jeg har selv jagttegn og jagtgevær og spurgte for sjov i en våbenbutik i hedensted og hverken ham eller jeg var sikre men du skal have tilladelse til dem og den får man ikke bare lige

• #5   6. okt 2012 den tvivler jeg så faktsik på `?

• #6   6. okt 2012 Enig !

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #7   6. okt 2012 Blot for at henvise til den korrekte lovgivning:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=141530

Som skrevet. Det omhandler kun en kaliber STØRRE end 4,5mm. Dvs 4,5mm IKKE er omfattet af lovændringen.

• #8   6. okt 2012 Det behøver han sq ikke ringe til politiet for. Man må gerne eje og skyde med et 4,5mm luftgevær, bare man er over 18.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#9   6. okt 2012 Underligt, virker fint når jeg trykker på det.

Men ellers gå på google og søg efter "BEK nr 355 af 20/04/2012"

• #10   6. okt 2012 Det er bare "Babooms Politi" som ikke fatter en skid ! 4,5mm kræver kun at du er 18år.

Men endnu et eksempel på latterlige virkelighedsfjerne populistiske levebrødspolitikere !!!

• #11   6. okt 2012 man kan helt lovligt købe en compound bue der rent faktisk kan slå ihjel, men et 5.5 luftgevær puha det ligner jo et våben og det skal slaver ikke eje, latterligt

• #12   6. okt 2012 Lange Lajz !

hvis du læser alt hvad jeg skriver fremgår det også jeg er i tvivl !!!

fatsvage snotskovl smiley

• #13   6. okt 2012 Hvis du bare er 18 år gammel må du købe, eje og bruge så mange 4,5 mm luftgeværer du gider...

• #14   7. okt 2012 okay... det er et 4.5 mm luftgeværer jeg vil købe
    og jeg kan heller ikke finde noget om man ikke må det
    bare man er 18 år

• #15   7. okt 2012 babooms politi vis du har jagttegn ville du vide det så du burde få dine skole penge tilbage

• #16   7. okt 2012 det lære man netop ikke noget om da man nok ikke SKAL have jagttegn for at eje det

• #17   7. okt 2012 Ok, for lige at ende jeres diskussion, jeg arbejder med at sælge luftgeværer til dagligt.

For et eje, købe, bruge et 4.5mm luftgevær i Danmark skal man blot være fyldt 18år, 4.5mm skal IKKE registreres og der er ikke krav om at de skal opbevares i våben skab.

Alt fra 5.5mm og op kræver idag at man har jagttilladelse eller tilsvarende til klub brug, der skal man også være fyldt 18år og hver gevær skal have model og serie nummer registreret hos politiet, yderligere skal våbnet som minimum opbevares i et skafor blå våbenskab.

Hardball, Paintball og andre hobby/legetøjs våben som bruger en kaliber på over 5.5mm og som ikke skyder med hagl er IKKE omfattet af den nye lovgivning.

Det er reglerne og igen, jeg arbejder med det til det dagligt så ved hvad jeg snakker om.

• #18   7. okt 2012 mange tak du det var lidt det svar jeg ville hører

• #19   7. okt 2012 Du skal ikke have en skid tilladelser for at eje og bruge et luftgevær på under 5,5.
    Det er kun 5,5 og op efter.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#20   7. okt 2012 Nej... Det er stadigt OVER 4,5... dvs 4,6 og opefter.............

• #21   7. okt 2012 Der er ikke noget der hedder et 4,6 mm luftgevær....
    Det er 4,5mm eller 5,5 mm eller noget der er endnu større.
    Ergo - der er ikke noget under 5,5 mm der skal tilladelse til.... Slut prut finale !

• #22   7. okt 2012 Har aldrig set et luftgevær på 4,6..

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#23   7. okt 2012 Det ændrer stadigt ikke ved at lovgivningen hedder en kaliber STØRRE end 4,5mm, og ikke 5,5 som folk herinde bliver ved at skrive. Det er forkert.

• #24   8. okt 2012 Nemlig... KALIBRE over 4,5 mm - 4,5 mm svarer til cal.177 !
    Den næste KALIBER er KALIBER 22 ( cal.22 ) hvilket svarer til 5,5 mm.....
    Forøvrigt betyder "cal.22" 0,22 tomme hvilket svarer til 5,5 mm.

• #25   16. okt 2012 Kenny F - Hvis du er i tvivl så lad være med at skrive og forvirre mere, fatsvage snotskovl..

Loven siger "over 4,5" ! At der så ikke umildbart kan købes noget imellem 4,5 og 5,5 ændre ikke på det faktum, at kalibre over 4,5mm er ulovlige uden bla bla bla..

• #26   7. mar 2013 Hej alle sammen vi er igang med at lave et forum for dem der har intresse for luftgevær og luftpistoler .
    vi har brug for jer med jers viden om lige netop jers gevær eller pistol .
    hvilke erfaringer har i gjort jer med jers våben og udstyr .tips og triks er også vældkommen .
    http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Luftgev%C3%A6rer/435734346509019

• Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 4
    #27   20. mar 2013 Hallo hallo Fister, hvad med kaliber .20 har du ikke glemt den, den er ikke så populær men før du lærer andre om tommemål, så tror jeg de fleste er klar over at det er 0,177" = 4,5mm. 0,20" =5,0mm. 0,22" = 5,5mm. og 0,25" = 6,35mm. Det er derfor der altid er et punktum foran den nævnte kaliber i tommer (eksempel Cal .22)
    Men det er selvfølgelig ikke alle der ved det, men der er bestemt en kaliber .20 eller 5,0mm. Så nu er der rigtig rod i 4,5mm spørgsmålet, jeg har hørt at alt skydning med 4,5mm ikke engang må foregå ude i din have, det skal være indendørs, har jeg ladet mig fortælle, det kunne jeg godt tænke mig at få afkræftet og forhåbentlig ikke bekræftet, er der andre der har hørt samme "myte"???

• #28   21. mar 2013 Cal .20 har jeg aldrig hørt om...? Har du et link? Kan den købes i DK.?

• Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    mar 2013

#29   23. mar 2013 kaliber .20/ 5,0mm er ikke populær, så om den kan fås i DK aner jeg ikke, det tror jeg ikke, det er ikke en god/populær kaliber, især stabiliseringen af haglet fungerer bare ikke så godt, hvorfor må du ikke spørge mig om. Men her er et link. http://www.pyramydair.com/a/Air_guns/588/calibers_0_2

• Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    mar 2013

#30   23. mar 2013 det er fuldstændig omsonst at gøre cal .20, .22, 25 ulovligt. Et argumenterne er at der er blevet lavet mange hjemmerøverier med dem, det kan man jo også gøre med en soft airgun som er hele 6 eller 8mm, uhadada. men det ligner sku mere et rigtigt våben end en 5,5mm knækriffel. Og så skal en god køkkenkniv vel også under jagttegnsloven. Det kommer nok snart. %-D

• Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    mar 2013

#31   23. mar 2013 Jeg skal ud og købe min første FX pcpgevær i 4,5mm smiley er der nogen der har erfaringer med Verminator mk2? larmer den meget (selvom den er shrouded) pga. det korte løb??? eller er en shrouded Cyclone mere stille, der skulle det smalle shroudede løb ikke fungere optimalt. har jeg hørt. Og i 4,5mm har jeg hørt på you tube at udgangshastigheden ikke må ligge over lydmuren, da haglet begynder at "tumle" når det kommer ned under lydens hastighed igen (det har jeg set på you tube, ved ted´s prøveskydning af en tysk fuldt shrouded riffel, der skød med 1100 fps. er der noget om dette??? Eller er det bare et "rygte"???

Kommentér på:
luftgevær 4.5mm

Annonce