Hejsa, er det lovligt at optage en telefonsamtale med en offentlig ansat uden at informere vedkommende om det og vil det kunne bruges som bevismateriale i en evt. sag uden at jeg selv kommer i klemme?Håber nogen kan hjælpe :)
http://www.advokatfirmaet.dk/vaerd-at-vide-om-jura/om-det-at-optage-telefonsamtaler/
Tror jeg ikke, med mindre det er med en læge eller sådan hvor der er tavsheds pligt. Men det må du da kunne ringe til en advokat om så du får 100% korrekt svar ?
Nicolai S - case closed :P
mener at den der optager skal oplyse den anden part
Tanja - skal man ikke
Det ville nok være en god ide :) havde bare lige hurtigt brug for svar da jeg vil lave optagelsen imorgenMen mange tak ;)
Det ville ikke nytte noget at lave den optagelse hvis jeg først informerer om at jeg optager . Så tror jeg det bliver svært at få sandheden frem.
Det må du jo også gerne uden at sige det, det skal bare væren en samtale du er med i, ellers er det aflytning ;) - og det må man ikke
Så skulle der ikke være nogen problemer :D
så længe du selv deltager i samtalen så optager du bare løs :-) og som en lille høflighed kan du jo lige når samtalen er ved at være slut, lige informere om at du har optaget hele samtalen :-) så bliver de gerne så stille i den anden ende :-)
Du skal dog huske, at hvis du skal bruge optagelsen i en sag, så skal personen, du taler med have en kopi af den fulde og uredigerede optagelse
jeg brugte en optagelse i min sag for længe sideN! det gavnede en del!og jeg vandt self. sagen (; bare husk at sig du er med i en optagelse til sidst
http://www.advokatfirmaet.dk/vaerd-at-vide-om-jura/om-det-at-optage-telefonsamtaler/ der har du det.ja du må godt optage. HVIS du selv deltager i samtalen.MEN du må kun afspille det for en person med tavshedspligt. Dvs advokat, der så kan vurdere om det bevis materiale osv.
Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.
Opret bruger » Log ind
Jeg mangler hjælp til at optage et lån. Med godt rente afkast og sikkerhed i hus. Jeg har ikke mulighed for at låne i kreditforening grundet min indkomst....
Hey BB. Hvis nu der er en der ringer til mig, og jeg tager den. hvordan kan jeg så optage vores samtale, er der ikke en app der kan det? :) tak på...
Hey... er det endelig ulovligt at lave en skjult video eller lyd optagelse af en person? Der er en person der har snydt mig for lige knap 45.000,- ang...