børnesikring af stikkontakter {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er på udkig efter noget til at sikre stikkontakterne fra en lille baby, og har været i IKEA og købe nogle af deres sikringer, men de er håbløse for de skal tages ud hver gang man vil til at bruge en stikkontakt, og det har ikke interesse. Mine forældre havde nogle som kunne drejes på når man ville til at bruge dem.
Endvidere har jeg et kabel siddende i væggen som ikke må tages ud da en netværksharddisk er sat til og strømafbrydelser kan resultere i tabt data. Hvordan sikrer jeg at dette kabel ikke så nemt kan trækkes ud af væggen? Jeg har desværre ikke mulighed for at stille noget foran eller benytte et andet stik så alle idéer (med forbehold) er velkommen.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 325
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 131 Svar: 1.642
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.147
den indbyggede børnesikring gør (så vidt jeg er orienteret) at strømtilførelsen afbrydes ved at en sikring springer og så ryger strømmen ellers i den del af ejendommen, så det har jo egentlig ikke interesse. Derfor jeg leder efter en mere holdbar løsning, men tak for buddet.
0menat !
Da vi bor til leje, er det ikke noget jeg ønsker at bruge penge på. Så hellere købe en harddisk mere og køre RAID så data er sikret mod disse eventuelle udfald.
-----
Jeg tror jeg vil i et byggemarked eller lignende og kigge efter en løsning. skal nok melde tilbage, hvad jeg har fundet ud af, hvis jeg får noget ud af det.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
Er du sikker på at dit barn vil stikke noget i kontakterne, for ellers er det jo ikke nødvendigt at sikre dem?
Min søn er også en rigtig pilfinger, og var i alting da han var mindre. De eneste ting jeg havde behov for at sikre var toilettet, et par skabe med rengøringsmidler, skraldespanden, og skuffen under opvaskeren med opvasketabs i
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 152 Svar: 977
for i de nyere med børne sikring er der ikke behov for at gøre yderligere.
og det med sikring??? hvad er det for noget ævl?. der er noget der hedder et HPFI/HFI som gør at hvis man får stød slukker strømmen.
men i selve stikkontakten (hvis de er med børnesikring) sidder der et stykke plastik der gør at man skal stikke noget ind i begge huller på samme tid før man kommer ind til ledende kobber. og de er meget sikre
er elektriker så hvis det er smid et billede af kontakten og jeg skal fortælle om der er børnesikring i
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 131 Svar: 1.642
en Nas uden Raid er ikke meget bevendt i forvejen... så hvis den understøtter raid så er det da det første du skal invistere i
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 354
Et HFI/HPFI og hvad andre udgaver der nu findes sikre sq ikke mod stød. Du kan sagtens få et rap over nallerne med fase og nul unden den gider røre på sig.
Får du derimod lavet overgang mellem Nul - Jord eller Fase - Jord, så skal den sq nok reagere..
børnesikring af stikkontakter